torsdag 22 november 2012

gör aldrig om de!

Va är tacksamhet? 
Ska man vara snäll mot sig själv eller mot andra?
Jag skulle behöva vara mer snäll mot mig själv innan jag är snäll mot någon annan.
Men va är snäll? 
Va innebär de liksom? 

Alla som känner mig vet att jag har mycket saker/prylar.
Jag har liksom alltid haft de runt mig.
Mycket kommer nog från att pappa är en som gillar att köpa och mamma att spara.
Jag har fått båda älskar att köpa tuffa prylar. 

Men jag tänkte jag skulle göra mig av med lite saker nu, 
som jag faktiskt inte kollat på sen jag flyttade i från Frölling.
Har get bort lite saker och tänkt sälja lite.
Men oj vilken ångest man får när man ger bort något. 
Och den som får de inte är trevlig eller ens 
säger typ "tack va snällt" eller bara "tack". 
När detta hände så fick jag bara sån ångest och hat att de hade varit 
bättre och slänga det. 

Gör aldrig om de och gå vidare sa jag till mig själv.
För varför må dåligt för att man ska va snäll. 
Då är de bättre och slippa må dåligt och slänga de man inte vill ha eller behöver.


// Sofie   

4 kommentarer:

  1. Fy då, ge det till loppis istället!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. På tal om att ge bort, du måste komma och titta på badrummet, det blev jätte jätte bra! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de måste jag göra :) Alle visade kort och såg de på din blogg :) de passade ju super bra :)

      Radera