torsdag 7 juni 2012

Dröm

 En av mina bänkar med lite historia på. 
Hästsadeln som ligger på kanten fick jag när jag fyllde 4-5år. 
Den svarta ramen med tidnings utklipp kommer ifrån 1950 samma datum som min pappa är född, hittade den gamla tidningen i en väg i huset jag borde i som barn. 
    
Min coola klocka som tikar något hemskt. 
Står lite gamla böcker i som jag fyndat runt om i Halland. 
Ligger även några hemliga nycklar och saxar där.

 Ett litet djur som min vän Helena gjort.
Tycker den är så sjukt cool med sina långa ben och skruvade frisyr. 

Idag har jag verkligen längtat efter ett hus en egen plats. 
Där jag kan ta min kaffe kopp och gå och sätta mig på sten trappan. 
Få känna sig hemma saknar verkligen de. 
Så här är ett liten dröm hus. 



// Sofie 

2 kommentarer:

  1. Å vilket underbart hus!!! Förstår att du längtar ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt inlägg! Vi ska ha våra egna hus du å jag, inte för långt ifrån varandra så vi kan göra varandra sällskap på våra stentrappor med en kaffe i handen:) Va gullig du är med mitt djur<3
    PUssar från din Helenaaaa<3

    SvaraRadera