torsdag 28 juni 2012

Snurrar

Många tankar som snurrar runt och runt och runt i min lilla lägenhet på 23 kvadrat. 
Som just nu är upp lyst av kvällsljuset. Fågelmåsarna sjunger från taket på huset mitt i mot. 
En tanke som kommer om och om är att tryck inte ner dig själv. 
Skriker och skäller nästan lite på mig själv. 
Min ena syster sa för ett tag sen, "man får de i livet som man gör sig för känt av". 
Varför är de så att så många känner sig ensam och ledsna? 
Finns de verkligen någon som gjort sig för känt av de? 
Vissa perioder av ens liv behöver man bara få lite extra kärlek och höra att man är viktig.
Varför kan inte jag få känna mig bra inombords? Få känna lugnet, bara vara. 
Inte jagas av att hjälpa andra med deras problem. Att pengarna fan inte räcker och att jag börjar bli för tjock, jag har inget jobb bor i en liten jävla etta som jag knappt har råd med, och typ hundra saker till.. När man tror att nu kan de nog fan inte bli värre, joho de kan de.


Nu ska jag dra på mig mina skor och springa en sväng 
med min feta kropp som jag ändå älskar rätt mycket :)
Måste ju säga att de finns ju vissa saker i mitt liv som gör de värt att fortsätta kämpa.
Har några få som verkligen älskar mig även att jag är knäpp och vilsen. 



Grattis lil syrran på födelsedagen <3 

// Sofie
  


   

2 kommentarer:

  1. Ååååh här kommer en stor styrkekram till dig <3 Va rädd om dig och hoppas du får känna lugnet snart! Du är inte knäpp och vilsen, du kanske är i en utvecklingstid just nu. Kraaaaam från mig med massa styrka i <3 Psst..följare av din blogg nu:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh Tack för kramen behövde ha den :) <3
      De är nog så att jag ska lära mig något va de, men ibland kan de bli lite tungt.
      Kul att du vill följa mig :) Ska kolla in din blogg med :)

      Radera